Top
Fitness oefeningen met elastiek
Algemene instructies oefeningen 
- Lees voordat je begint met de oefeningen eerst de disclaimer.
- Heb je pijnklachten vraag dan eerst je arts of therapeut om advies.
- Zorg voor een goede warming-up voordat je met de fitness elastiek oefeningen aan de slag gaat, zodat je spieren niet koud. 
- Doe rustig aan. Voer de oefeningen rustig en gelijkmatig uit. Kies de juiste weerstand. Bouw deze rustig op. Je kunt beter te licht beginnen, dan te zwaar. 
- Stop met de oefeningen indien je last krijgt van je spieren, gewrichten of andere klachten als benauwdheid.
- Let bij het uitvoeren van de oefeningen op je houding. Zorg er altijd voor dat je rug goed gestrekt is en je schouders laag blijven. Ook is het van belang dat je schouders en je hoofd niet naar voren komen ten opzichte van je lichaam. 
- Let bij het uitvoeren van de oefeningen op je ademhaling: adem uit of door bij een beweging waarbij je kracht zet 
- Probeer continu spanning te houden op het fitness elastiek, hierdoor kunnen de spieren tussendoor niet ontspannen en bereik je het snelste een mooi resultaat.
- Voor een optimaal resultaat dien je de oefeningen 10 tot 12 keer te herhalen. Neem daarna een halve minuut rust waarna je de oefeningen opnieuw 10 tot 12 uitvoert. Herhaal de oefeningen vervolgens nog 10-12 keer. (3 series van 10-12 herhalingen) 
 
We wensen je veel succes en een sportieve training met de fitness elastieken!
Brian en Maud     
Algemene instructies oefeningen 
- Lees voordat je begint met de oefeningen eerst de disclaimer.
- Heb je pijnklachten vraag dan eerst je arts of therapeut om advies.
- Zorg voor een goede warming-up voordat je met de fitness elastiek oefeningen aan de slag gaat, zodat je spieren niet koud. 
- Doe rustig aan. Voer de oefeningen rustig en gelijkmatig uit. Kies de juiste weerstand. Bouw deze rustig op. Je kunt beter te licht beginnen, dan te zwaar. 
- Stop met de oefeningen indien je last krijgt van je spieren, gewrichten of andere klachten als benauwdheid.
- Let bij het uitvoeren van de oefeningen op je houding. Zorg er altijd voor dat je rug goed gestrekt is en je schouders laag blijven. Ook is het van belang dat je schouders en je hoofd niet naar voren komen ten opzichte van je lichaam. 
- Let bij het uitvoeren van de oefeningen op je ademhaling: adem uit of door bij een beweging waarbij je kracht zet 
- Probeer continu spanning te houden op het fitness elastiek, hierdoor kunnen de spieren tussendoor niet ontspannen en bereik je het snelste een mooi resultaat.
- Voor een optimaal resultaat dien je de oefeningen 10 tot 12 keer te herhalen. Neem daarna een halve minuut rust waarna je de oefeningen opnieuw 10 tot 12 uitvoert. Herhaal de oefeningen vervolgens nog 10-12 keer. (3 series van 10-12 herhalingen) 
 
We wensen je veel succes en een sportieve training met de fitness elastieken!
Brian en Maud     
Algemene instructies oefeningen 
- Lees voordat je begint met de oefeningen eerst de disclaimer.
- Heb je pijnklachten vraag dan eerst je arts of therapeut om advies.
Algemene instructies voor het gebruik van de fitness elastieken
 
WAARSCHUWING: controleer voordat je met de fitness elastieken aan het werk gaat of de elastieken niet beschadigd zijn.
Schat daarnaast in redelijkheid in hoe ver je kunt gaan met de belasting van een elastiek. Het uitvoeren van fitness oefeningen, al dan niet geplaatst op onze website, mag er nooit toe leiden dat er zo veel kracht op de fitness elastieken uitgeoefend wordt dat deze te veel uitgerekt worden. Ga bijvoorbeeld niet met je lichaamsgewicht aan het fitness elastiek hangen.
Tevens adviseren wij het elastiek nooit verder op te rekken dan 2 keer de daadwerkelijke lengte. Te grote uitrekking van de fitness elatieken kan er toe leiden dat de fitness elastieken verzwakken en onverwacht knappen met een mogelijke blessure of verwonding tot gevolg.
Daarnaast zal een te grote uitrekking van het fitness elastiek de levensduur van het elastiek verkorten. 
De elastieken bevatten latex en kunnen een allergische reactie veroorzaken. Gebruik de elastieken niet als je natte of vettige handen hebt. Raadpleeg tevens een arts.
 
- Lees voordat je begint met de oefeningen eerst de disclaimer.
- Heb je pijnklachten vraag dan eerst je arts of therapeut om advies.
- Zorg voor een goede warming-up voordat je met de fitness elastiek oefeningen aan de slag gaat, zodat je spieren niet koud. 
- Doe rustig aan. Voer de oefeningen rustig en gelijkmatig uit. Kies de juiste weerstand. Bouw deze rustig op. Je kunt beter te licht beginnen, dan te zwaar. 
- Stop met de oefeningen indien je last krijgt van je spieren, gewrichten of andere klachten als benauwdheid.
- Let bij het uitvoeren van de oefeningen op je houding. Zorg er altijd voor dat je rug goed gestrekt is en je schouders laag blijven. Ook is het van belang dat je schouders en je hoofd niet naar voren komen ten opzichte van je lichaam. 
- Let bij het uitvoeren van de oefeningen op je ademhaling: adem uit of door bij een beweging waarbij je kracht zet 
- Probeer continu spanning te houden op het fitness elastiek, hierdoor kunnen de spieren tussendoor niet ontspannen en bereik je het snelste een mooi resultaat.
- Voor een optimaal resultaat dien je de oefeningen 10 tot 12 keer te herhalen. Neem daarna een halve minuut rust waarna je de oefeningen opnieuw 10 tot 12 uitvoert. Herhaal de oefeningen vervolgens nog 10-12 keer. (3 series van 10-12 herhalingen) 
 
We wensen je veel succes en een sportieve training met de fitness elastieken!
Brian en Maud