Top
beenoefening met trainingselastiek
Oefening voor de hele benen

Met de oefening train je je benen. Hou jij deze oefening vol?

Lees voordat je begint met de oefening eerst de disclaimer en de algemene instructie.
 
Startpositie:
- Zet je voeten in een "staggered stance" (voeten staan op heupbreedte van elkaar, waarbij één voet voor de andere voet staat, alsof je een stap neemt.). 
- Leg het fitness elastiek onder de voorste voet. 
- Buig je ellebogen en breng je handen met de handvatten naar je schouders. Je handpalmen wijzen naar elkaar toe. En het fitness elastiek loopt achter je bovenarmen.
- Maak met je achterste voet een grote stap naar achteren, zodat je op de bal van je voet moet gaan staan. 

Oefening:
- Breng je achterste knie richting de grond. Je voorste knie maakt hierbij een hoek van 90 graden, maar deze knie blijft wel boven je voet. 
- Duw jezelf weer omhoog en kom terug in de startpositie *. 
- Voor optimaal resultaat dien je bovenstaande stappen 10 tot 12 keer te herhalen. Neem hierna een halve minuut rust waarna je opnieuw 10 tot 12 keer bovenstaande stappen doorloopt. Neem weer een halve minuut rust en herhaal ze nog een keer (kort gezegd: maak 3 series van 10-12 herhalingen).
- Wissel van been en herhaal bovenstaande oefening.

* In onderstaande video is de oefening iets uitgebreider. De instructrice brengt, nadat je jezelf omhoog geduwd hebt,  ook nog haar been gestrekt naar achteren en komt vervolgens terug in de startpositie. Dit is een extra optie binnen deze oefening.