Top
Fitness elastiek oefening voor de benen en de billen
Fitness elastiek oefening voor de bovenbenen en de billen

Deze oefening is uitermate geschikt voor strakkere bovenbenen en billen.

Lees voordat je begint met de oefening eerst de disclaimer en de algemene instructie.

Startpositie:
- Ga rechtop staan. 
- Zet je voeten op heupbreedte uit elkaar 
- Zorg dat je je knieën niet overstrekt 
- Leg het fitnesselastiek onder je voeten, laat ze achterlangs over je schouders lopen waarbij de handen de handvatten vasthouden ter hoogte van de borst. Je handpalmen wijzen richting je borst.
 
Oefening:
- Buig vanuit de knieën en de heupen, alsof je gaat zitten. Let erop dat je je rug rechtop houdt en dat je  knieën boven de enkels blijven. 
- Zak zover als je kunt omlaag, zodat de knieen boven de enkels blijven en je houding stabiel blijft.
- Kom nu rustig terug omhoog en maak met je been een zijwaartse beweging.
- Kom rustig terug in de startpositie
- Voor optimaal resultaat dien je bovenstaande stappen 10 tot 12 keer te herhalen. Neem hierna een halve minuut rust waarna je opnieuw 10 tot 12 keer bovenstaande stappen doorloopt. Neem weer een halve minuut rust en herhaal ze nog een keer (kort gezegd: maak 3 series van 10-12 herhalingen).Herhaal vervolgens deze oefening waarbij je je andere been zijwaarts beweegt.