Top
Fitness elastiek oefening voor schouders en rug
Fitness oefening voor de schouders en de bovenrug

Onderstaande oefening is eenvoudig uit te voeren met fitness elastieken. 

Lees voordat je begint met de oefening eerst de disclaimer en de algemene instructie.

Startpositie:
- Ga op een stoel of kruk zitten. Zet van één been je onder- en bovenbeen in een hoek van 90 graden. Het andere been hou je gestrekt, waarbij je hiel op de grond rust. 
- Pak het fitness elastiek in je handen en leg het onder de voet van je gestrekte been. Je armen hou je langs je lichaam richting je been. Je handpalmen wijzen naar elkaar toe.
- Hou je rug recht en je schouders laag.
- Zorg voor een lichte spanning op het fitness elastiek
 
Oefening: 
- Hef je armen zijwaarts omhoog tot op schouderhoogte. Knijp je schouderbladen naar elkaar toe.  
- Keer rustig terug naar de startpositie (hou een lichte spanning op het fitness elastiek)
- Voor optimaal resultaat dien je bovenstaande stappen 10 tot 12 keer te herhalen. Neem hierna een halve minuut rust waarna je opnieuw 10 tot 12 keer bovenstaande stappen doorloopt. Neem weer een halve minuut rust en herhaal ze nog een keer (kort gezegd: maak 3 series van 10-12 herhalingen).