Top
oefening met resistance band voor de rug
Oefening met resistance band voor de bovenrug: standing rows

Onderstaande oefening kun je uitvoeren met een weerstandsband. Jij bepaalt met welke weerstand je traint.
 
Lees voordat je begint met de oefening eerst de disclaimer en de algemene instructie.
 
Startpositie:
- Plaats het deuranker in het midden van de deur. (op het fragment wordt de deurklink gebruikt, maar wij adviseren om het deuranker te gebruiken.) Haal het elastiek door de lus en bevestig de handvatten aan de uiteinden van het elastiek.
- Ga met je gezicht richting de deur staan.
- Zet je voeten op heupbreedte en buig je knieën licht.
- Pak de handvatten met gestrekte armen vast. Het elastiek maakt in het verlengde van je armen een rechte lijn. Zorg voor een lichte spanning op het fitness elastiek.
- Hou je rug recht.
 
Oefening:
- Buig je armen richting je zij en knijp je schouderbladen samen.
- Zorg dat je bovenarmen vlak lamgs je bovenlichaam blijven en je ellebogen vlak langs je zij gaan.
- Hou je rug recht.
- Kom rustig terug tot beginpositie. Hou een lichte spanning op het fitness elastiek
- Voor optimaal resultaat dien je bovenstaande stappen 10 tot 12 keer te herhalen. Neem hierna een halve minuut rust waarna je opnieuw 10 tot 12 keer bovenstaande stappen doorloopt. Neem weer een halve minuut rust en herhaal ze nog een keer (kort gezegd: maak 3 series van 10-12 herhalingen).
 

Bovenstaande oefening start bij 55 seconden.