Top
oefening met sportelastiek voor de rug
Oefening voor de rug:

Lees voordat je begint met de oefening eerst de disclaimer en de algemene instructie.
 
Startpositie:
- Plaats het deuranker aan de bovenkant van de deur.
- Haal het fitness elastiek door de lus en bevestig de handvatten aan de uiteinden van de elastieken.
- Ga voor de deur staan. Je knieën wijzen naar de deur.
- Hou je rug recht.
- Strek je armen recht vooruit. 
- De binnenkant van je handen wijzen naar elkaar toe.
- Zorg voor een lichte spanning op het elastiek.
 
Oefening:
- Kies een arm waarmee je de oefening wilt starten en herhaal de oefening daarna met de andere arm.
- Buig je elleboog en breng je hand richting je zij. Je onderarm gaat bij deze oefening langs je zij achteruit.
- Breng je arm rustig terug in startpositie.
- Herhaal de oefening met je andere arm.
- Voor optimaal resultaat dien je bovenstaande stappen 10 tot 12 keer te herhalen. Neem hierna een halve minuut rust waarna je opnieuw 10 tot 12 keer bovenstaande stappen doorloopt. Neem weer een halve minuut rust en herhaal ze nog een keer (kort gezegd: maak 3 series van 10-12 herhalingen).