Top
oefening voor de borst met sport elastieken
Oefening voor de borst met weerstandsbanden: chest press
 
Onderstaande oefening is thuis gemakkelijk uit te voeren met sport elastieken.
 
Lees voordat je begint met de oefening eerst de disclaimer en de algemene instructie.
 
Startpositie:
- Bevestig het deuranker op schouderhoogte aan de deur en haal het fitness elastiek door de opening van het deuranker. 
- Ga met je rug naar de deur staan. 
- Pak de handvatten vast zodat je knokkels vooruit wijzen. Je armen zijn gebogen armen ter hoogte van je schouders. 
- Doe een paar stappen vooruit totdat je een lichte weerstand voelt. 
 
Oefening:
- Duw je handen vooruit, zodat je je armen voor je lichaam uit strekt. 
- Je armen blijven ter hoogte van je schouders. 
- Ga terug naar de startpositie. 
- Voor optimaal resultaat dien je bovenstaande stappen 10 tot 12 keer te herhalen. Neem hierna een halve minuut rust waarna je opnieuw 10 tot 12 keer bovenstaande stappen doorloopt. Neem weer een halve minuut rust en herhaal ze nog een keer (kort gezegd: maak 3 series van 10-12 herhalingen).
 
Tip:
Beweeg je polsen zo min mogelijk.
 

Op onderstaand fragment wordt de oefening getoond. In het fragment wordt het elastiek via de deurklink geleid, maar wij adviseren om het deuranker te gebruiken.