Top
oefening voor triceps met sportelastieken
oefening voor de achterkant van je armen
Startpositie:
- Plaats het deuranker aan de bovenkant van de deur.
- Haal het fitness elastiek door de lus en bevestig aan ieder uiteinde een handvat.
- Ga op een kruk of een fitness bal zitten.
- Je bovenlichaam wijst iets naar voren. Hou hierbij je rug recht.
- Hou je ellebogen naast je zij en je onderarmen wijzen in een hoek van 90 graden naar voren.
- Zorg voor een lichte spanning op het fitness elastiek
 
Oefening:
- Strek je onderarmen omlaag (overstrek ze niet!)
- Breng je onderarmen rustig terug in de startpositie
- Voor optimaal resultaat dien je bovenstaande stappen 10 tot 12 keer te herhalen. Neem hierna een halve minuut rust waarna je opnieuw 10 tot 12 keer bovenstaande stappen doorloopt. Neem weer een halve minuut rust en herhaal ze nog een keer (kort gezegd: maak 3 series van 10-12 herhalingen).
oefening voor de achterkant van je armen
Startpositie:
- Plaats het deuranker aan de bovenkant van de deur.
- Haal het fitness elastiek door de lus en bevestig aan ieder uiteinde een handvat.
- Ga op een kruk of een fitness bal zitten.
- Je bovenlichaam wijst iets naar voren. Hou hierbij je rug recht.
- Hou je ellebogen naast je zij en je onderarmen wijzen in een hoek van 90 graden naar voren.
- Zorg voor een lichte spanning op het fitness elastiek
 
Oefening:
- Strek je onderarmen omlaag (overstrek ze niet!)
- Breng je onderarmen rustig terug in de startpositie
- Voor optimaal resultaat dien je bovenstaande stappen 10 tot 12 keer te herhalen. Neem hierna een halve minuut rust waarna je opnieuw 10 tot 12 keer bovenstaande stappen doorloopt. Neem weer een halve minuut rust en herhaal ze nog een keer (kort gezegd: maak 3 series van 10-12 herhalingen).
Oefening voor de triceps: zittende triceps extension

Met deze oefening train je de achterkant van je bovenarmen.

Lees voordat je begint met de oefening eerst de disclaimer en de algemene instructie.
 
Startpositie:
- Plaats het deuranker aan de bovenkant van de deur.
- Haal het fitness elastiek door de lus en bevestig aan ieder uiteinde een handvat.
- Ga op een kruk of een fitness bal zitten met je gezicht richting de deur. Je kunt de oefening ook staand uitvoeren.
- Je bovenlichaam wijst iets naar voren. Hou hierbij je rug recht.
- Hou je ellebogen naast je zij en je onderarmen wijzen in een hoek van 90 graden naar voren.
- Zorg voor een lichte spanning op het fitness elastiek
 
Oefening:
- Strek je onderarmen omlaag (overstrek ze niet!)
- Breng je onderarmen rustig terug in de startpositie
- Voor optimaal resultaat dien je bovenstaande stappen 10 tot 12 keer te herhalen. Neem hierna een halve minuut rust waarna je opnieuw 10 tot 12 keer bovenstaande stappen doorloopt. Neem weer een halve minuut rust en herhaal ze nog een keer (kort gezegd: maak 3 series van 10-12 herhalingen).