Top
workout met fitness elastieken triceps
Oefening voor de triceps 
Startpositie:
- ga rechtop staan
- Zet je voeten op heupbreedte 
- Zorg dat je je knieën niet overstrekt.
- Hou het fitness elastiek met gebogen armen achter je rug vast met één hand boven en één hand onder.  
- Zorg voor een lichte spanning op het fitness elastiek
 
Oefening:
-  Strek je onderarm van je bovenste arm vanuit je elleboog omhoog, hou je bovenarm hierbij zo stil mogelijk
- Kom rustig terug in de startpositie en hou een lichte spanning op het fitness elastiek
- Voor optimaal resultaat dien je bovenstaande stappen 10 tot 12 keer te herhalen. Neem hierna een halve minuut rust waarna je opnieuw 10 tot 12 keer bovenstaande stappen doorloopt. Neem weer een halve minuut rust en herhaal ze nog een keer (kort gezegd: maak 3 series van 10-12 herhalingen).
- Herhaal bovenstaande stappen met je andere arm.
Fitness oefening voor de triceps met behulp van fitness elastieken: overhead tricep extension

Onderstaande workout is thuis gemakkelijk uit te voeren met weerstandsbanden.

Lees voordat je begint met de oefening eerst de disclaimer en de algemene instructie.
 
Startpositie:
- ga rechtop staan
- Zet je voeten op heupbreedte 
- Zorg dat je je knieën niet overstrekt.
- Hou het fitness elastiek met gebogen armen achter je rug vast met één hand boven en één hand onder.  
- Zorg voor een lichte spanning op het fitness elastiek
 
Oefening:
-  Strek je onderarm van je bovenste arm vanuit je elleboog omhoog, hou je bovenarm hierbij zo stil mogelijk
- Kom rustig terug in de startpositie en hou een lichte spanning op het fitness elastiek
- Voor optimaal resultaat dien je bovenstaande stappen 10 tot 12 keer te herhalen. Neem hierna een halve minuut rust waarna je opnieuw 10 tot 12 keer bovenstaande stappen doorloopt. Neem weer een halve minuut rust en herhaal ze nog een keer (kort gezegd: maak 3 series van 10-12 herhalingen).
- Herhaal bovenstaande stappen met je andere arm.