Top
Workout met sport elastieken biceps
Fitness oefening voor de biceps met behulp van fitness elastieken: bicep curl
 
Onderstaande oefening is thuis gemakkelijk uit te voeren met de sportelastieken.
 
Lees voordat je begint met de oefening eerst de disclaimer en de algemene instructie.
 
Startpositie:
- Zet je voeten op heupbreedte uit elkaar. Leg het fitness elastiek onder je voeten. 
- Als het je voorkeur heeft kun je ook in "staggered stanced" gaan staan (voeten staan op heupbreedte van elkaar, waarbij één voet voor de andere voet staat, alsof je een stap neemt.) Leg hierbij het fitness elastiek onder je voorste voet.
- Pak de handvatten vast met je handpalmen naar boven toe gericht. 
- Hou je armen hangen omlaag met je ellebogen ter hoogte van je ribbenkast. Hou je bovenarmen in de lijn van je lichaam.
 
Oefening:
- Breng je handen richting je schouders. 
- Na volledige aanspanning breng je je handen weer terug omlaag.
- Voor optimaal resultaat dien je bovenstaande stappen 10 tot 12 keer te herhalen. Neem hierna een halve minuut rust waarna je opnieuw 10 tot 12 keer bovenstaande stappen doorloopt. Neem weer een halve minuut rust en herhaal ze nog een keer (kort gezegd: maak 3 series van 10-12 herhalingen).
 
Tip:
Hou je ellebogen op hun plek (naast je ribbenkast). Als je de ellebogen mee laat bewegen, dan hoeven je biceps minder te werken en bereik je minder resultaat.

Bovenstaande oefening wordt in onderstaand fragment uitgelegd.