Top
workout voor je buik met trainingselastieken
Oefening voor je schuine buikspieren: (zittende) torso rotation
 
Een oefening voor een strakke buik.

Lees voordat je begint met de oefening eerst de disclaimer en de algemene instructie.

Startpositie:
- plaats het deuranker aan de zijkant van de deur ongeveer in het midden van de lengte van de deur.
- Haal het fitness elastiek door de lus en bevestig beide uiteinden van het fitness elastiek aan één handvat. 
- Pak met beide handen het ene handvat vast. 
- Ga op een kruk of een fitness bal zitten. Zet je benen op 3 uur ten opzichte van elkaar, waarbij 1 knie richting de deur wijst. Wissel daarna zodat ook je andere knie naar de deur wijst. Je kunt de oefening ook staand uitvoeren. Ga dan met je zij richting de deur staan.
- Je armen wijzen naar de deur, waardoor je jelichaam een kwartslag moet draaien.
- Zorg voor een lichte spanning op het elastiek.
- Hou je rug recht.
 
Oefening:
- Breng je handen naar de zij die het verste weg is van de deur. 
- Breng je handen weer terug in de startpositie.
- Voor optimaal resultaat dien je bovenstaande stappen 10 tot 12 keer te herhalen. Neem hierna een halve minuut rust waarna je opnieuw 10 tot 12 keer bovenstaande stappen doorloopt. Neem weer een halve minuut rust en herhaal ze nog een keer (kort gezegd: maak 3 series van 10-12 herhalingen).
- Wissel van been, zodat de andere knie richting de deur wijst en herhaal bovenstaande oefening.